Ve vánočním období (21.12. – 1.1.) budeme mít zavřeno.
Přejeme Vám krásné Vánoce!

Reklamační řád

Tento dokument upravuje způsob a podmínky reklamace vad zboží zakoupeného od společnosti INSET, spol. s r. o., se sídlem Sadská 603/10, 198 00 Praha 9, IČ : 16191072, DIČ : CZ16191072, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským obchodním soudem v Praze, oddíl C, vložka 1412.

1. Za jaké vady zboží odpovídáme?

Jako prodávající odpovídáme za to, že zboží při převzetí nemá vady. To znamená, že zboží:

  • má vlastnosti, které mezi námi byly ujednány, které popisujeme, nebo které jste mohli očekávat s ohledem na povahu zboží,
  • je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
  • vyhovuje požadavkům právních předpisů.

Za vadu zboží nelze považovat rozdílnost vzhledu ve skutečnosti a při zobrazení na elektronických zobrazovacích zařízeních. Pokud zboží neodpovídá Vaší představě, máte v případě, že jste spotřebitelem, právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží v souladu s článkem 5. „Všeobecných obchodních podmínek“.

Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Dále odpovídáme za to, že se vady nevyskytnou v záruční době.

2. Jaká je záruční doba?

V případě, že jste spotřebitelem, tj. pokud jste fyzickou osobou a zboží kupujete mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání:

  • U nepoužitého spotřebního zboží činí záruční doba dvacet čtyři měsíců od převzetí zboží, není-li na webovém rozhraní nebo v dokumentech přiložených ke zboží stanovena jiná záruční doba (může vyplývat ze záručního listu nebo vyznačené doby trvanlivosti či použitelnosti na obale výrobku, či v doprovodné dokumentaci).

V případě, že jste podnikatelem, zástupcem právnické osoby a zboží kupujete v souvislosti s výkonem své činnosti:

  • U nepoužitého spotřebního zboží činí záruční doba dvanáct měsíců od převzetí zboží, není-li na webovém rozhraní nebo v dokumentech přiložených ke zboží stanovena jiná záruční doba (může vyplývat ze záručního listu nebo vyznačené doby trvanlivosti či použitelnosti na obale výrobku, či v doprovodné dokumentaci).

3. Jaká práva z vadného plnění máte?

V případě, že se v průběhu záruční doby vyskytne vada zboží, pro kterou nemůže být zakoupený výrobek používán zcela řádně, a tuto vadu lze odstranit, máte právo na jeho bezplatnou opravu. U odstranitelné vady na dosud nepoužitém výrobku můžete místo odstranění vady požadovat výměnu vadného výrobku za bezvadný, nebo přiměřenou slevu z kupní ceny. V případě vady, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby zboží mohlo být řádně užíváno jako zboží bez vady, máte právo na výměnu zboží, na přiměřenou slevu z kupní ceny anebo máte právo od kupní smlouvy odstoupit. Právo na přiměřenou slevu máte i v případě, že nejsme schopni dodat Vám novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, nebo v případě, že nesjednáme nápravu v přiměřené době, nebo že by Vám sjednání nápravy působilo značné obtíže. Právo odstoupit od smlouvy nebo právo požadovat dodání nové věci nemáte v případě, že nemůžete zboží vrátit ve stavu, v jakém jste jej obdrželi (s výjimkou případů stanovených v ustanovení § 2110 OZ).

4. Kdy nelze práva z vadného plnění uplatnit?

Práva z vadného plnění Vám nenáleží, pokud:

  • jste o vadě před převzetím věci věděli,
  • jste vadu sami způsobili,
  • uplynula záruční doba,

Záruka a nároky z odpovědnosti za vady se dále nevztahují na:

  • opotřebení zboží způsobené jeho užíváním,
  • vady způsobené nesprávným užíváním zboží, nedodržením návodu, nevhodnou údržbou, nebo nesprávným skladováním.

U věcí prodávaných za nižší cenu neodpovídáme za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána. Neodpovídáme za újmu na zdraví osob, případně újmu na majetku a zboží, které budou zapříčiněné neodborným zacházením, či zneužitím zboží, popřípadě nedbalostí.

5. Jak postupovat při reklamaci?

Reklamaci u naší společnosti uplatněte bez zbytečného odkladu od zjištění vady. Reklamaci lze uplatnit následujícím způsobem:

  • pro rychlejší vyřízení nás o reklamaci můžete předem informovat telefonicky, e-mailem či písemně,
  • reklamované zboží doručíte (jinak než na dobírku, kterou nepřebíráme) na naši kontaktní adresu.

Při zasílání zabalte zboží do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškození či zničení. U zboží, které mohlo být v průběhu užívání kontaminováno nebezpečnými, nebo rizikovými látkami, můžete být požádáni o dekontaminaci a o vystavení potvrzení o nezávadnosti a bezrizikovosti další manipulace. Během této doby se přerušuje běh lhůty pro vyřízení reklamace. Ke zboží je vhodné přiložit doklad o zakoupení zboží či daňový doklad - fakturu, byla-li vystavena, nebo jiný dokument prokazující koupi zboží, spolu s popisem vady a návrhem na způsob řešení reklamace. Nepředložení kteréhokoliv z výše uvedených dokumentů nebrání kladnému vyřízení reklamace dle zákonných podmínek. V případě, že jste podnikatelem (zástupcem právnické osoby a zboží kupujete v souvislosti s výkonem své činnosti), je bezvýhradně nutné předložit doklad o zakoupení zboží (fakturu), dodací list a reklamační protokol s písemným zdůvodněním reklamace. Okamžikem uplatnění reklamace je okamžik, kdy nám byl oznámen výskyt vady a uplatněno právo z odpovědnosti za vady prodané věci. Doručené reklamace vyřizujeme bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se nedohodneme jinak. O uplatnění a vyřízení reklamace Vám vystavíme písemné potvrzení. V případě sporné reklamace rozhodneme o jejím přijetí do tří pracovních dnů ode dne uplatnění reklamace.

6. Hlášení podezření na nežádoucí příhody zdravotnických prostředků

Nežádoucí příhody zdravotnických prostředků jsou upraveny evropským nařízením 2017/745/EU pro zdravotnické prostředky:

  • „nežádoucí příhodou“ je jakákoliv porucha nebo zhoršení vlastností nebo účinnosti prostředku dodaného na trh, včetně uživatelské chyby v důsledku ergonomických vlastností, jakož i jakýkoliv nedostatek informací poskytnutých výrobcem a jakýkoliv nežádoucí vedlejší účinek
  • „závažnou nežádoucí příhodou“ nežádoucí příhoda, která přímo nebo nepřímo vede, mohla vést nebo může vést k některému z těchto následků:
    • smrt pacienta, uživatele nebo jiné osoby,
    • dočasné nebo trvalé zhoršení zdravotního stavu pacienta, uživatele či jiné osoby,
    • závažné ohrožení veřejného zdraví.

Povinnosti smluvních stran:

  • Kupující, je povinen písemně oznámit Prodávajícímu podezření na nežádoucí příhodu, které vzniklo v souvislosti s použitím zdravotnického prostředku při poskytování zdravotních služeb, a to neprodleně.
  • Za oznámení informací, které budou zjištěny v souvislosti s nežádoucí příhodou, se považuje jakákoliv písemná forma, faxová nebo e-mailová zpráva. V případě neoznámení informací o podezření na nežádoucí příhodu Kupující uhradí veškeré vzniklé škody související s neoznámením jím zakoupeného zdravotnického prostředku.
  • Pokud se stane nežádoucí příhoda zdravotnického prostředku, Prodávající zašle Kupujícímu Bezpečnostní upozornění. Kupující zajistí doručení tohoto upozornění svým zákazníkům
  • Pokud se Prodávající rozhodne stáhnout zdravotnický prostředek z trhu, Kupující zajistí jeho stažení od zákazníků a jeho doručení Prodávajícímu. Náklady na stažení z trhu jsou hrazeny Prodávajícím
  • Kupující, který je poskytovatelem zdravotních služeb, u kterého došlo k podezření na závažnou nežádoucí příhodu, je povinen:
    • činit veškerá potřebná opatření s cílem minimalizovat negativní dopady vzniklé příhody,
    • zpřístupnit výrobci a Státnímu ústavu pro kontrolu léčiv zdravotnický prostředek, u něhož došlo k podezření na nežádoucí příhodu, včetně veškeré dokumentace pro účely kontroly a zjištění příčin vzniklé příhody a,
    • poskytovat výrobci a Státnímu ústavu pro kontrolu léčiv veškerou potřebnou součinnost a informace za účelem zjištění příčin vzniklé příhody.

Poskytovatel zdravotních služeb, který nabyl podezření, že došlo k závažné nežádoucí příhodě s následkem újmy na zdraví nebo smrti pacienta, je povinen uchovávat ve zdravotnické dokumentaci vedené o pacientovi tuto skutečnost včetně záznamu o tom, kdy bylo podezření na závažnou nežádoucí příhodu ohlášeno Státnímu ústavu pro kontrolu léčiv.